Selasa, 22 Juni 2010

Jika Aku Jatuh Hati

Ya Allah... Jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya kepadaMU,
agar bertambahlah kekuatanku untuk menyintaiMu

Ya Muhaimin,, jika aku jatuh hati
izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu
agar tidak terjatuh aku ke dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana,, jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada hatiMu

Ya Rabbul Izzati,, jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindu syahid di jalanMu

Ya Allah,, jika aku menikmati cinta kekasihMu
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat disepertiga malam terakhirMu

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu

Ya Allah,, jika Kau halalkan aku merindu kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu

Amin...


Tidak ada komentar:

Posting Komentar